اینترنت‌ بانک حقوقی

اینترنت بانک حقوقی

بانک آینده در راستای گسترش خدمات بانکداری الکترونیکی و همچنین تسهیل در ارائه خدمات به "مشتریان حقوقی یا مشترک" یا Business Internet Banking (BIB) اقدام به راه‌اندازی سامانه بانکداری اینترنتی ویژه این اشخاص نموده‌‌است.

چرا BIB؟

با عنایت به اینکه تراکنش‌های انتقال وجه برای اشخاص حقوقی نیاز به چند امضا دارد؛ بنابراین سامانه بانکداری اینترنتی ویژه اشخاص حقیقی، پاسخگوی مشتریان حقوقی نمی‌باشد. سامانه BIB امکان انجام تراکنش انتقال وجه بصورت چند امضایی و با رعایت شرایط برداشت از حساب تعریف شده در شعبه را از طریق اینترنت فراهم می‌نماید.

نحوه عضویت در سامانه

دارندگان حساب‌های حقوقی یا مشترک بانک می‌توانند با مراجعه به تارگاه بانک آینده به نشانی www.ba24.ir و انتخاب گزینه اینترنت‌بانک حقوقی، و یا مستقیماً از طریق نشانی https://bib.ba24.ir، نسبت به عضویت در سامانه بانکداری اینترنتی اشخاص حقوقی (BIB)، اقدام نمایند.

پس‌از ورود به سامانه و انتخاب گزینه عضویت، ابتدا باید مشتری نوع درخواست خود را مبنی بر استفاده از خدمات اینترنت‌بانک حقوقی و یا مشترک مشخص کرده، سپس نسبت به تکمیل فرم عضویت و انتخاب شعبه برای احراز هویت و دریافت دستگاه رمزساز، اقدام نماید. در پایان نیز کدکاربری و شماره پیگیری عضویت خود را دریافت کند.

پس‌از 48 ساعت، همه مشتریان متقاضی و یا نماینده آن‌ها (همراه با معرفی‌نامه رسمی از شرکت) می‌توانند با در دست داشتن کدکاربری و شماره پیگیری دریافتی از سامانه، به شعبه مورد نظر مراجعه و نسبت به احراز هویت و همچنین دریافت دستگاه رمزساز اقدام نماید.

48 ساعت بعد از دریافت دستگاه رمزساز، سامانه اینترنت‌بانک برای این گروه از مشتریان قابل استفاده خواهد بود.

نحوه ورود به سامانه
ورود به سمانه اینترنت بانک حقوقی به 2 صورت امکان‌پذیر است:
1. با استفاده از دستگاه رمزیاب
2. با استفاده از رمز ایستا با پیامک

امکانات سامانه:
به‌طور کلی عملیات زیر از طریق این سامانه قابل انجام است:

  • مشاهده‌ی خلاصه‌حساب، مانده‌حساب و صورت‌حساب
  • انتقال وجه به حساب خود، سایرین و انتقال وجه بین‌بانکی (ساتنا، پایا)
  • مدیریت تراکنش‌ها و گزارش‌گیری
  • استعلام وضعیت چک
  • تغییر مشخصات کاربری و غیرفعال‌سازی سامانه
  • پرداخت قبوض
  • استعلام شبا


مراحل انتقال وجه

انتقال وجه یکی از مهم‌ترین امکانات این سامانه است که در ذیل به‌صورت خلاصه به آن پرداخته می‌شود: استفاده‌کنندگان از این سامانه، به دو دسته‌ی مدیر و کاربران عادی تقسیم می‌شوند که قبلاً در هنگام مراحل عضویت در سامانه، تعیین شده‌اند.

برای انتقال وجه از طریق این سامانه، ابتدا مدیر، فرم درخواست انتقال وجه را تکمیل نموده و سپس درصورت امضای الکترونیکی آن توسط کاربران صاحب‌امضاء (با استفاده از دستگاه رمزساز) و پس ‌از کنترل شرایط برداشت توسط سامانه، انتقال وجه انجام خواهد شد.

نکات مهم‌

  • در هنگام تکمیل فرم عضویت؛ در انتخاب شعبه تحویل دستگاه رمزساز دقت فرمایید؛ چراکه باید برای انجام عملیات احراز هویت و دریافت دستگاه رمزساز به همان شعبه مراجعه نمایید.
  • پس از ثبت موفقيت‌آميز درخواست عضويت در سامانه، لازم است پرینت رسيد درخواست ثبت‌شده را که شامل کدکاربري نهايي و شماره‌ی پيگيري تخصيص‌داده‌شده به درخواست شما و ساير مشخصات درخواست است، به‌همراه سایر مدارک لازم به مسئول شعبه انتخاب شده، تحويل دهيد. بدیهی است؛ پس‌از احراز هويت و فعال‌سازي کدکاربري توسط شعبه و دريافت دستگاه رمزساز، شما به‌عنوان کاربر سامانه، امکان ورود به سامانه را خواهید داشت.
  • در صورتي که دستگاه رمزساز شما معيوب يا مفقود شده است، مي‌توانيد برای ثبت درخواست دستگاه رمزساز جديد از طريق اين سامانه اقدام فرماييد.
  • درصورت وجود هرگونه سؤال یا بروز مشکل، همکاران امداد مشتریان در مرکز ارتباط بانک به شماره 021-27663200، آماده‌ی پاسخ‌گویی به مشتریان محترم در هر ساعت از شبانه‌روز هستند.