درگاه پرداخت اینترنتی

پرداخت اینترنتی چیست؟
به پرداخت پول از طریق اینترنت، در قبال دریافت کالا یا خدمات اطلاق می‌شود به طوری که این پرداخت بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک یا فروشگاه و از بستر اینترنت انجام پذیرد. در واقع خریدار با استفاده از کارت بانکی خود می‌تواند از طریق اینترنت خرید و پول آن را همان لحظه پرداخت نماید.
امروزه شمار فروشگاه‌های اینترنتی روز به روز در حال افزایش می‌باشد و اینترنت در دسترس و استقبال مردم از خرید اینترنتی بیشتر می‌شود، در این میان نقش پرداخت اینترنتی پررنگ می‌گردد. در واقع درگاه اینترنتی همان جایگزین دستگاه کارت‌خوان (POS) در فضای مجازی و اینترنت می‌باشد.
درگاه پرداخت با قبول انواع کارت‌های متصل به شبکه شتاب در محیط مجازی اینترنت، بر بستری ایمن و استاندارد، امکان ارایه انواع خدمات از جمله خرید اینترنتی، پرداخت قبوض، پرداخت اقساط تسهیلات و ... را به مشتریان ارایه می‌دهد.
در حال حاضر ارایه سرویس درگاه پرداخت اینترنتی بصورت رایگان بوده و مطابق با قوانین شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) هیچ کارمزدی دریافت نمی‌گردد. (در صورت تغییر قوانین شبکه شاپرک نحوه کارمزد متفاوت می‌باشد). سقف تراکنش‌ها بر روی هر تراکنش مبلغ پانصد میلیون ریال (500،000،000 ریال) بوده و کلیه تسویه‌ها یک بار در روز انجام می‌پذیرد.
 
مزایای استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی
  • استفاده آسان
  • آسودگی در پرداخت
  • پرداخت پاک
  • صرفه جویی در وقت
 
شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا (وابسته با بانک آینده) مجری ارایه حوزه درگاه پرداخت اینترنتی از سوی بانک تعیین گردیده و با جذب نیروهای متخصص و وجود زیرساخت‌های قوی نسبت به ارائه درگاه‌های بانک آینده اقدام می‌نماید.
موارد مورد نیاز سایت‌ها بمنظور دریافت درگاه پرداخت اینترنتی
1. دارا بودن سایت رسمی: اولین قدم برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی دارا بودن سایت اینترنتی رسمی و فعال بمنظور ارایه خدمات و فروش محصولات می‌باشد.
2. دریافت نماد اعتماد الکترونیکی: وجود نماد اعتماد الکترونیکی بر روی سایت پذیرنده نشانه‌ای نمادین است که منحصرا توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ارایه می‌گردد، و به کسب و کارهای مجازی مجاز اعطا می‌گردد. این نماد پس از بررسی درگاه و احراز هویت صلاحیت مالک (حقیقی یا حقوقی) از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیکی صادر می‌گردد. با مراجعه به سایتwww.enamad.ir  امکان ثبت نام دریافت نماد اعتماد الکترونیکی مقدور می‌باشد.
3. دارا بودن حساب نزد بانک آینده: جهت ارایه خدمات درگاه پرداخت اینترنتی بانک آینده، متقاضی می‌بایست حسابی نزد بانک آینده افتتاح نمایید.
4. ارایه مدارک هویتی با توجه به نوع درخواست (حقیقی و حقوقی) نیاز به ارایه مدارک زیر می‌باشد:
 
پذیرندگان حقیقی:
  • فرم امضاء شده قرارداد درگاه پرداخت اینترنتی بدون خط خوردگی
  • کپی برابر اصل سند ملک یا اجاره نامه به نام شخص صاحب قرارداد 
  • کپی برابر اصل جواز کسب یا مجوز فعالیت متقاضی
  • کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه متقاضی 
  • ارائه شماره حساب بانک آینده متقاضی 
 
پذیرندگان حقوقی: 
  • فرم امضا شده قرارداد درگاه پرداخت اینترنتی ممهور به مهر و امضا صاحبین امضاء بدون خط خوردگی
  • کپی برابر اصل اساس نامه، روزنامه رسمی، آگهی تاسیس شرکت 
  • کپی برابر اصل آخرین آگهی تغییرات شرکت 
  • کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه صاحبان امضاء 
  • کپی دفترچه حساب یا کپی دسته چک شرکتی (در صورت ارائه حساب شخصی برای اشخاص حقوقی، نامه معرفی به حساب با امضای کلیه اعضای هیئت مدیره الزامیست) 
 
مزایای استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی ارتباط فردا:
1. استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی بانک آینده باعث می‌گردد تا از سه سوییچ مختلف بانکی و بر روی یک حساب بانک آینده امکان استفاده از سرویس درگاه پرداخت اینترنتی را داشته باشید، بعبارت دیگر با یک بار ارسال مدارک و با یک حساب بانک آینده امکان دریافت خدمات از سه سوییچ شرکت‎های به‌پرداخت ملت، پرداخت الکترونیک سامان کیش و تجارت الکترونیک پارسیان فراهم می‌باشد که باعث افزایش اعتبار وبسایت شما خواهد شد.
2. امکان ارایه گزارش‌های متنوع با توجه به درخواست پذیرندگان با استفاده از پرتال و وب‌سرویس
3. پشتیبانی و پاسخگویی سریع و دقیق به پذیرندگان توسط کارشناسان مجرب در 24 ساعت شبانه‌روز
4. امنیت بالای پرداخت
5. سازگاری با تمامی زبان‌های برنامه نویسی تحت وب
6. سرعت بالا در ارایه سرویس
7. ارایه سرویس استعلام لحظه‌ای تراکنش‌ها