اهداف و چشم انداز بانک

اهم اهداف بانک آینده:

  • کسب جایگاه رقابتی استراتژیک برتر در شبکه‌ی بانک‌های خصوصی کشور، در چارچوب قانون عملیات بانکداری بدون ربا.
  • شناخته‌شدن به‌عنوان یک بانک متمایز و ارزش‌آفرین برای مشتریان.
  • تبدیل‌شدن به یک بانک جامع با دارا‌‌بودن معیارها و استانداردهای جهانی در شبکه‌ی بانکی خصوصی کشور، در جهت تأمین منافع کلیه‌ی ذینفعان.
  • جلب رضایت و وفاداری مشتریان از طریق تعامل مستمر و نزدیک، تشخیص و درک به‌هنگام نیازهای متنوع پولی و مالی آن‌ها و پاسخ‌گویی، در قالب ارائه‌ی‌ی بسته‌های خدماتی و راهکارهای جامع.
  • توانمندسازی سرمایه‌های انسانی و تغییر در نگرش و رفتار آن‌ها، همراه با ایجاد محیط سازمانی برانگیزاننده و قائل‌شدن ارزش و احترام برای همه‌ی کارکنان از طریق ایجاد یک سازمان یادگیرنده.
  • خلق مزیت رقابتی پایدار با هدف نفوذ و کسب سهم از مشتریان و بازار، از طریق ایجاد و توسعه شایستگی‌های کلیدی در حوزه‌های مختلف خدمات بانکداری (خرد، شرکتی، سرمایه‌گذاری و اختصاصی) و بهینه‌سازی سهم آن‌ها در پُرتفُوی (سبد سهام یا پُرتفُوی (به فرانسوی: Portfolio)) درآمدهای بانک.
  • ایجاد اطمینان کامل برای سهام‌داران و بازار نسبت به ثبات و کیفیت سودآوری بانک.
  • فعالیت در قالب یک شرکت مادر فعالیت‌های چندمنظوره (conglomerate holding company) به‌منظور ارزش‌افزایی، متنوع‌سازی خدمات و محصولات، بهینه‌سازی پُرتفُوی درآمدها، مدیریت ریسک بانک و کسب جایگاه مناسب در بازار‌های پولی و مالی در سطح ملی و در تراز جهانی.
  • ارتقای مستمر بهره‌وری بانک، با تاکید بر ارتقای کمیت و کیفیت سودآوری، توسعه قابلیت‌های کلیدی در زمینه‌ی بانکداری مجازی، مدیریت علمی منابع و مصارف و مدیریت در تمام کسب و کارهای بانک، در جهت ارتقای رضایت مشتریان.
  • همسان‌سازی شاخص‌های مالی و عملکردی بانک با استانداردهای بین‌المللی صنعت بانکداری.
  • تعهد به ساده‌سازی، روان‌سازی، ایجاد سهولت، سرعت و بهینه‌سازی کلیه ساز و کارهای عرضه به‌موقع خدمات و محصولات بانک به مشتریان، هم‌زمان با نوآوری و اجرای طرح‌های ابتکاری در تولید خدمات و محصولات نوین مورد نیاز مشتریان، در تراز جهانی.
  • تلاش در جهت ارتقای ارزش و اعتبار نام تجاری و تصویر اجتماعی بانک، به‌عنوان هویت (برند) برتر در نظام بانکی کشور.
  • ایفای مسئولیت اجتماعی در جهت افزایش رفاه جامعه و تقویت تولید و ایجاد پایداری در توسعه‌ی اقتصادی کشور به عنوان عضوی فعال و پیشرو.

چشم انداز بانک آینده

ما ایمان داریم که همه با هم با:

  • ارائه‌ی راه حل‌های منحصر به فرد به نیازهای مشتریان و سهامداران‌مان.
  • تجهیز‌شدن به فناوری‌های روز دنیا، ارتقای توان‌مندی حرفه‌ای خود و تولید محصولات و خدمات جدید، با سرعت، دقت و کیفیت بالا، مطابق با نیازهای پنهان بازار.
  • تلاش جمعی در ارائه‌ی خدمات مشتاقانه به مشتریان و مردم عزیز ایران.
  • اعتماد به مشتریان وفادار و نیک‌اندیش.
  • بکارگیری بهترین راه‌حل‌ها در راه رسیدن به قله توانمندی‌ها و مسئولیت پذیری.
  • و با ایفای نقش موثر به منظور ایجاد زندگی بهتر برای مردم عزیزمان، به یکی از برترین موسسات مالی چند منظوره خصوصی در کشور و دارای اعتبار در سطح بین‌المللی و نماد نوآوری، ارزش‌آفرینی و سرآمدی تبدیل خواهیم شد.

آیین نامه رفتار حرفه ای

برای دریافت فایل آیین نامه رفتار حرفه ای بر روی این لینک کلیک کنید.